Elkészült a Győrt elkerülő út

Elkészült a Győrt keleti irányból elkerülő 813-as út utolsó, 5,2 kilométer hosszú szakasza, amely összekapcsolja az M1-es autópályát a 14-es úttal. Az átadáson Szijjártó Péter hangsúlyozta: a kormány számára kiemelt stratégiai cél volt az út megépítése.

A külgazdasági és külügyminiszter kifejtette, ez a kapcsolat jelentősen hozzájárul a térség, ezáltal az ország gazdasági erejének megtartásához, növekedéséhez. Az út egyik előnye, hogy a termelési folyamatokhoz kapcsolódó szállítmányoknak nem kell Győr központján keresztülmenniük, miközben csökken a zaj- és légszennyezettség. Felidézte, hogy a keleti elkerülő ötlete már 2010-ben felmerült, amikor az Audival tárgyaltak az autóipari cég fejlődési lehetőségeiről, és megjegyezte, hogy a befektetők meggyőzése érdekében folyamatos fejlesztésekre van szükség.

 

Átadták a Győrt keletről elkerülő út harmadik szakaszát

A Mosoni-Dunán átívelő híd a Győrt keleti irányból elkerülő 813-as út utolsó, harmadik ütemben készült el



Simon Róbert Balázs megyei jogú városok fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkár, országgyűlési képviselő, a megye fejlesztési biztosa elmondta, hogy a 13,4 kilométer hosszú út építése meghaladta a 25 milliárd forintot, amivel az elmúlt húsz év legnagyobb állami támogatású közúti beruházása valósult meg a térségben. A keleti elkerülő harmadik ütemére 14,85 milliárd forintot fordítottak. Hátra van még a kerékpárút-építés és a növénytelepítés, de az autók már használhatják a kétszer egysávos utat. Ebben a szakaszban három felüljáró, három körforgalom, két kerékpáros átvezetést biztosító kerethíd épült, valamint egy új mosoni Duna-híd, amely 395 méter hosszú. Az úgynevezett kosárfüles acél ívhíd a hatodik legnagyobb híd Magyarországon. 

MTI/T.D.