Saját fejlesztésű, innovatív hajtóművel rukkolt elő a Rába

A nehézgépjárművekben is használható, zöldebb hajtásláncot fejlesztett a győri Rába Futómű Kft. Amellett, hogy környezeti hatása kisebb, az élettartama hosszabb, csendesebb, hatékonysága jobb, teljesítmény pedig nagyobb. Az újítás akár a nemzetközi piacon is jobb helyre pozicionálhatja a vállalatot. 

A Rába Futómű Kft. konzorciumra lépett a Miskolci Egyetemmel és a Jankovits Engineering Kft.-vel, együtt alkották meg a magasabb teljesítményű hajtóművet. A Rába-csoport közleménye szerint a hajtáslánc zöldebb és hatékonyabb.
 
A hajtómű veszteség csökkentése és a hatásfok növelése fontos cél volt, emellett a Rába a futóművekben eddig alkalmazott, hagyományos kenési és hűtési megoldások mellett egy innovatív, az üzemi körülményeket figyelembe vevő hajtáslánc olajozási rendszert dolgozott ki. Szöghajtóművet fejlesztettek kisbuszokhoz, ezek jelenleg fejlesztés alatt állnak, később nehézgépjárművekhez lesznek használhatók.   
 
 
A Rába gyára
A Rába gyára
 

A Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program keretében összesen több mint 578 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesültek, ebből valósították meg a rendkívüli fejlesztést. Ez azért fontos, mert a Rába vásárlóinak piaci igénye is változott, a fejlesztés elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a cég tudja tartani a lépést. Ezen felül a konkurens gyártókkal is hatékonyabban vehetik fel a versenyt. A Rába Járműipari Holding Nyrt., melynek A Rába Futómű Kft. is a tagja, 2020-ban sajnos veszteséggel zárt, ezért is lehet mérföldkő a cégnek a beruházás. 

A Rába Csoportban főleg futóműveket, alkatrészeket gyártanak, valamint jármű üzletággal is rendelkeznek. Részvényeikkel az Értéktőzsdén prémium kategóriában kereskednek.  

 

M. A. 

Forrás: mti

Fotó: raba.hu