Megkezdődött az új Audi TT Coupé sorozatgyártása

2006. június 13-án megkezdődött az Audi Hungaria Motor Kft-nél a második generációs TT Coupé sportautók sorozatgyártása.
Az első sportkocsi Kóka János gazdasági és közlekedési miniszterrel és Dr. Jochem Heizmann, az AUDI AG termelésért felelős igazgatótanács tagjával, az Audi Hungaria Motor Kft. felügyelő bizottságának elnökével gördült le a győri gyártósorról. Az első új TT ezüstszínű, 147kW/200LE-s motorral szerelt.

Az ünnepségen Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter elmondta, hogy a konvergencia kritériumok teljesítése mellett a következő évek legnagyobb kihívása az infrastruktúra további fejlesztése lesz. Ha ez megvalósul, akkor Magyarország 2010-re régió sikerországa lesz.

Az Audi TT karosszériáját az Audi konszern ingolstadti gyárában készítik és fényezik. Győrben az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. mintegy 35.000 m2 nagyságú iparcsarnokában szereli össze a sportkocsikat.
A gyártás a jövő év elejétől már három műszakos termelésben folytatódik. A termelés felfutását követően a három műszakos gyártási modellben mintegy 800 munkatársat fog foglalkoztatni a járműgyár. Az éves gyártási kapacitás meghaladja az elődmodell termelési kapacitását és ez év végéig a tervek szerint 20.000 új Audi TT Coupé hagyja el a győri gyártósort.

"A TT projektet Győrben az Audi Hungariánál 20 hónap alatt valósítottuk meg. Rugalmas gyártóberendezéseinkkel és magasan képzett munkatársainkkal a konszern legtermelékenyebb gyártótelephelyei közé tartozunk. Sikerült megvalósítanunk, hogy az új TT-t, amely az előző modellnél komplexebb, az első generációs modellel szemben kevesebb idő alatt gyártsuk. Ennek köszönhetően különösen versenyképesek vagyunk nemzetközi összehasonlításban is."- hangsúlyozta Thomas Faustmann, az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. ügyvezetésének elnöke.

Az új TT-t az Audi 2,0-literes négyhengeres TFSI (közvetlen-befecskendezéses benzinmotor turbófeltöltővel) 147 kW (200 LE) teljesítményű és 3,2-literes hathengeres 184 kW (250 LE) teljesítményű motorral kínálja. Különleges technikai megoldás az autóban az Audi Space Frame (ASF) könnyűépítésű karosszéria és az aktív rugózási rendszer, a magnetic ride. 2007 elején kerül piacra a Coupé nyitott változata, a Roadster.

A győri AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. az AUDI AG leányvállalata, tizenhárom éve az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója. A vállalat Magyarország legnagyobb exportőre és az ország egyik legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalata. 1994 óta a vállalatnál tizenegy millió motor készült. 1998, a járműgyártás megkezdése óta összesen 270.000 Audi TT Coupé és TT Roadster gördült le a gyártósorról.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)

Szóljon hozzá!!!