Vásároljon és Parkoljon

A kereskedőkkel összefogva hozza létre a Győri Bevásárló Utca Alapítványt a megyei kereskedelmi és iparkamara, melynek célja, hogy közösen lépjenek fel...

A kereskedőkkel összefogva hozza létre a Győri Bevásárló Utca Alapítványt a megyei kereskedelmi és iparkamara, melynek célja, hogy közösen lépjenek fel a nagy bevásárló központok térhódítása miatt, a piacon maradásért küzdő belvárosi kereskedők. Az alapítvány első programjában együttműködve a Kommunális Szolgáltatóval, bizonyos vásárlási érték felett parkolójegyet ad a vásárlóknak.
A megyei kereskedelmi és iparkamara a Bécsi Bevásárló Utca Projekt tanulmányozása után elhatározta, hogy a győri belváros élhetőbbé és élvezhetőbbé tétele érdekében élére áll azoknak a szükséges kezdeményezéseknek, amelyek ezt elősegíthetik. A kamara számára fontos, hogy a kereskedők is megtalálják számításukat, és a fejlesztési pólus szerepet betöltő város központjának is pezsgő gazdasági és kulturális képet kell mutatnia. Az érintettekkel felvéve a kapcsolatot elindult a szervezőmunka -tájékoztatta az alapítvány létrehozásának előzményeiről a sajtó képviselőit Csizmazia Ferenc a kamara kereskedelmi tagozatának elnöke, az alapítvány kuratóriumának felkért alelnöke. Mint mondta, bár az alapítvány csak szeptember első felében kerül hivatalosan bejegyzésre, Győri Bevásárló Utca Alapítvány néven, a belvárosi kereskedőkkel, iparosokkal, szolgáltatókkal és szakmai szervezetekkel megkezdődött az együttműködés, négy munkacsoportot létrehozva. Ezek témái egy átfogó koncepció kidolgozása, a parkolási gond enyhítése, közös marketing és a nyitva tartások kérdésköre.

Jakabovics Dezső a kereskedők képviselője, a kuratórium másik felkért alelnöke szerint a belvárosi kereskedők, szolgáltatók csak közös erővel tudnak a piacon maradni, hiszen külön-külön nem tudják megoldani a piacon maradás problémáit. A piac tágul, a kereslet csökken - fogalmazott Jakabovics Dezső, majd kiemelte a megoldás a közös marketing munkában lehet. Ugyanakkor igyekeznek megállapodni az önkormányzattal is, hiszen, sok kereskedő bérli a város tulajdonában lévő üzlethelyiséget, fontos, hogy az ott végzett beruházások nekik térüljenek meg. A felkért kuratóriumi alelnök felhívta a figyelmet arra is, hogy a bevásárló központokkal szemben az egyik legnagyobb lemaradásuk a parkolási lehetőségek területén van, ezért az alapítvány első programjában együttműködnek a parkolóházat üzemeltető Kommunális Szolgáltatóval.

Kovács Barnabás a Kommunális Szolgáltató igazgatója beszámolt az alapítvány támogatóival közös "vásároljon és parkoljon" programról. A résztvevő üzleteken feltüntetik majd a "vásároljon és parkoljon" matricát. Az augusztus elsejével induló program lényege, hogy a Komszol kedvezményesen, -a 210 forint helyett 120 forintért/darab/1 óra - a kereskedők részére bocsát parkolóházi parkolójegyeket, amelyeket bizonyos vásárlási érték felett a vásárlóinak adhat a kereskedő. Így a növelni tudják a parkolóház kihasználtságát is. Kovács Barnabás jelezte, a jövőben más kérdésekben is együtt fognak működni az alapítvánnyal illetve annak támogatóival.

Csizmazia Ferenc jelezte a kamara aktívan támogatja a kezdeti lépéseket és figyelemmel kíséri a belvárosi projekt működését annak önjáróvá válása után is, de az alapítvány kuratóriuma főként kereskedőkből és szolgáltatókból áll majd.

Eddig kb. ötvenen jelezték, hogy támogatóként csatlakoznak az alapítvány célkitűzéseihez és részt vesznek a "vásárolj és parkolj" valamint az azt követő programokban is. Ahhoz, hogy valamelyik kereskedő az alapítvány támogatója lehessen, egyszeri 20 ezer forint befizetése után teheti meg, hiszen a Győri Bevásárló Utca Alapítvány nagyrészt ezekből a befizetésekből tartaná fenn magát, szervezné rendezvényeit, programjait.
Jakabovics Dezső kiemelte, az ő fejük fölött nincs "közös tető", mint a bevásárló központok üzletei fölött, ezt kell összehozni.

(Forrás: www.gyor.hu)

Szóljon hozzá!