Osztályzatok helyett szöveg

"A teljesítményértékelés szöveges módszere februárban esett át az első megmérettetésen.
Az idei tanévtől a szöveges értékelések új típusú, tartalmában, formájában, színében is megújult bizonyítványokba kerülnek.

A szülők sokszor értetlenül állnak a minősítések előtt, próbálják "lefordítani". A diákok igaz, most nem jegyért tanulnak, de nem is törekednek jobb teljesítményre - mondják a tanárok, akikre jelentős pluszmunkát ró a szöveges értékelés feladata.

A törvényi szabályozás szerint az idei tanévtől felmenő rendszerben az általános iskolában 1-3. évfolyamon félévkor és tanév végén, illetve a 4. osztály első félévében kötelezően kell alkalmazniuk az iskoláknak a kisdiákok teljesítményének minősítésénél a szöveges értékelést.
Osztályozásra nincs mód, a törvény ellen vét az az iskola, amely bármilyen formában vissza akarná "csempészni" a kisiskolások osztályzattal való értékelését a bizonyítványokba - áll a szaktárca tájékoztatójában."

(Forrás:www.kisalfold.hu)