Győrben jelentették be a Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak bővítését
A Magyar-Osztrák közlekedési kapcsolatok fejlesztésével kapcsolatos sajtóeseményen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára és Hans Niessl, Burgenland tartomány kormányzója közös sajtótájékoztatót tartott Győrben.
Szijjártó Péter Győrben a bejelentéskor
Húsz átkelőt újítanak fel, s építenek az osztrák magyar határon a következő hét évben, összességében pedig 95 határt átszelő közút infrastruktúráját teremtik meg vagy korszerűsítik Magyarországon – jelentette be Győrött Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, valamint Hans Niessl, burgenlandi tartományfőnök. A résztvevők szándéknyilatkozatot írtak alá a magyar – osztrák közlekedési kapcsolatok bővítéséről.
Szijjártó Péter kifejtette: Magyarország és Ausztria között huszonöt helyen lehet átlépni a határt. Az átlépési lehetőségek közötti mintegy 14 kilométeres távolság jóval kedvezőtlenebb, mint Nyugat-Európában, ahol általában két-három kilométerenként van lehetőség az országok közötti átlépésre. A magyar-osztrák határon az egymástól távol lévő átkelők versenyhátrányt jelentenek: bonyolulttá teszik a kapcsolattartást és kettévágják a gazdaságilag egybetartozó térséget. Ezt a versenyhátrányt akarja leküzdeni a közlekedés fejlesztésével Burgenland és Magyarország.
Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, valamint Hans Niessl, burgenlandi tartományfőnök szándéknyilatkozatot írtak alá a magyar – osztrák közlekedési kapcsolatok bővítéséről
Szijjártó Péter kifejtette: Magyarország és Ausztria között huszonöt helyen lehet átlépni a határt. Az átlépési lehetőségek közötti mintegy 14 kilométeres távolság jóval kedvezőtlenebb, mint Nyugat-Európában, ahol általában két-három kilométerenként van lehetőség az országok közötti átlépésre. A magyar-osztrák határon az egymástól távol lévő átkelők versenyhátrányt jelentenek: bonyolulttá teszik a kapcsolattartást és kettévágják a gazdaságilag egybetartozó térséget. Ezt a versenyhátrányt akarja leküzdeni a közlekedés fejlesztésével Burgenland és Magyarország.
Fotó: O. Jakócs Péter
MTI/MCOnet